Bij de redactie van lange zakelijke teksten staan doel en doelgroep van de publicatie voorop. Wat wilt u met uw jaarverslag, nota of rapport bereiken? Wie zijn de belangrijkste lezers?
Tekstredactie
In veel gevallen vinden onze opdrachtgevers het voldoende als wij de aangeleverde teksten redigeren tot een aantrekkelijk, goed leesbaar geheel. De teksten zijn vaak door diverse beleidsmedewerkers geschreven. Wij maken er een samenhangend, prettig leesbaar stuk van. Hiervan zijn bij onze referenties diverse voorbeelden te vinden.
Een toegankelijk tekstconcept
Wilt u een publieksversie van een beleidsstuk? Dan is een veel ingrijpender redactie nodig. Dan gaan we werken aan het concept: hoe communiceren we de boodschap zo goed mogelijk? Soms is een vlot geschreven samenvatting het meest geschikt. In andere gevallen komt uw boodschap het beste over aan de hand van persoonlijke verhalen (storytelling), als aanvulling op zakelijke informatie. In zulke gevallen passen wij (in overleg) ook het taalniveau aan. Niveau B1 is voor ongeveer 90 procent van de Nederlandse bevolking goed te begrijpen.
Een visueel verhaal
Wie wil communiceren met minder ervaren lezers, kiest voor een visueel verhaal. Dat bestaat uit visuals, verklarende illustraties, infographics en weinig tekst. Voor sommige doelgroepen kan een filmpje of een animatie het beste communicatiemiddel zijn. Op dat moment zijn wij de communicatiespecialist die uw nota, jaarverslag of rapport ‘vertaalt’ naar beelden. Daarbij kunt u gebruik maken van ons netwerk van vormgevers, illustratoren en animatoren.